Copyright 2024 Erik Dohmen
Beknopt cv van Erik Dohmen

Erik Dohmen (16 februari 1975) is medio 1996 begonnen met Facilitaire Dienstverlening aan Hogeschool Diedenoort te Wageningen. Al snel werd duidelijk dat zijn capaciteiten ruim toereikend waren voor de studie dus er was alle tijd om al in het eerste studiejaar lid te worden van de Medezeggensschapsraad. In het tweede jaar heeft dit geleidt tot het voorzittersschap van de studentgeleding en lid van het dagelijks bestuur van de MR.

Gedurende het derde jaar van Diedenoort heeft Erik zich bij Witteman Bedrijfsadvies te Kockengen bezig gehouden met kwaliteitsmanagement. De stageopdracht luide hierbij: 'Het begeleiden van een bedrijf bij de invoering van het ISO 9002 systeem, het opzetten van een website en het regelen van de verhuizing.'.
Deze eerste stage is vervolgens gevolgd door een tweede opdracht van 4 maanden bij The Wesley Hospital te Brisbane, Queensland, Australia waarbij de opdracht als volgt geformuleerd kan worden: 'Het uit handen nemen van de dagelijkse gegevensinvoer door middel van de invoer van een geautomatiseerd systeem.'. Hierbij is het gehele traject doorlopen van gesprekken met potentiele leveranciers tot de invoering van het systeem.

Het afstuderen heeft vervolgens in het kader gestaan van het opzetten van een ict-beleidsplan voor Hermsen Schoonmaakservice. Daarnaast is een stappenplan ontwikkeld om het mkb binnen de facilitaire sector de mogelijkheid te bieden om zelfstandig te komen tot een ict-beleidsplan.

Na de studie heeft een dienstverband op projectbasis bij de Gemeente Rhenen de basis gevormd voor het verder uitdiepen van de opgedane kennis binnen het Facilitair Werkveld. Met de verantwoordelijkheid rondom de facilitaire aspecten van de bouw van het nieuwe gemeentehuis, is onder andere uitgebreide kennis opgedaan rondom het projectmatig werken, het voeren van gesprekken met leveranciers, het opstellen van managementvoorstellen en zorg dragen voor de uitvoering en controle.

Naast de activiteiten die plaats vinden bij de Gemeente Rhenen is tevens een eigen zaak opgezet waarbinnen verschillende activiteiten zijn ontplooid met betrekking tot het internet. Waar de nadruk in eerste instantie lag op het zelfstandig ontwikkelen, exploiteren en beheren van websites, is inmiddels ook de markt van hosting en content management systemen betreden.

De combinatie van enerzijds actief bezig zijn binnen het facilitair werkveld en anderszijds het voeren van een zelfstandige onderneming biedt de mogelijkheid om langs beide kanten nieuwe kennis en ervaringen op te doen. Vervolgens kunnen die actief ingezet worden bij en positief bijdragen tot de werkzaamheden die verricht dienen te worden.

menu

> Opening
> Facility Management
> Internet en het mkb
> 2B in Business
> Beknopt cv
> Contact
Interessante Links

> Hogeschool Diedenoort
> Witteman Bedrijfsadvies
> Wesley Hospital
> Gemeente Rhenen
> 2B in Business